عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 26 تير 1393
بازدید : 238
نویسنده : ALISA

آشنایی کلی با کشور برزیل

جمهوری فدراتیو برزیل بزرگ‌ترین و پرجمعیّت‌ترین کشور آمریکای جنوبی است. پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است.

برزیل که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر می‌گیرد، شرقی‌ترین کشور قاره آمریکاست و با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌مرز است. در حقیقت، برزیل به جز اکوادور و شیلی با تمامی دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد.

برزیل دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی است. و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است.

برزیل مستعمرهٔ پرتغال بود و این کشور تنها کشور قاره آمریکاست که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند. برزیل کشوری چندملیتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقائیان و نیز آسیائیان است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است.

تیم ملی فوتبال برزیل یک تیم فوتبال بین‌المللی است که به نمایندگی از کشور برزیل به میدان می‌رود و زیر نظر فدراسیون فوتبال برزیل فعالیت می‌کند. برزیل موفق‌ترین تیم ملی فوتبال در تاریخ جام جهانی فوتبال با ۵ قهرمانی در سال‌های: ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ بوده است و همچنین موفق‌ترین تیم در جام کنفدراسیون‌ها با چهارقهرمانی می‌باشد. برزیل تنها تیم ملی است که در تمامی جام‌های جهانی بدون هیچ غیبتی حضور داشته‌است.

 

نحوه صعود به جام جهانی 2014

تیم ملی فوتبال برزیل به دلیل میزبان بودن در جام جهانی 2014 بدون دیدار انتخابی پا به این میدان بزرگ گذاشته است.

 

حضور در جام جهانی و افتخارات:

تیم ملی برزیل میزبان رقابت های جام جهانی 2014 با 5 بار قهرمانی و 10 بار حضور در جمع 4 تیم نهایی در این تورنومنت پرافتخارترین تیم نیز محسوب می شود، این تیم از سال 1923 به طور رسمی به عضویت فیفا در آمده و تنها تیمی است که از از اولین دوره جام جهانی یعنی 1930 تاکنون در تمامی جامهای جهانی حضور داشته است، و همچنین تنها تیمی است که توانسته است در 4 قاره مختلف جهان قهرمان جام جهانی بشود. برزیل به دلیل میزبان بودن بدون بازی های مقدماتی در جام جهانی 2014 حضور خواهد داشت.

اولین حضور برزیل در جام جهانی به اولین دوره جام جهانی در سال 1930 به میزبانی اروگوئه برمی‌گردد که برزیل در آن دوره موفق به صعود از مرحله گروهی نشد.

بعد از 1930 موفق ترین حضور برزیل در جام 1958 سوئد رقم می خورد، جایی که برزیل باقدرت به فینال راه پیدا می کند و در بازی فینال برابر سوئد میزبان با نتیجه 5 بر 2 برنده شده و برای اولین بار قهرمان جام جهانی می‌شود. در این دوره «پله» 17 ساله بود.
دومین قهرمانی برزیل سال 1962 در کشور شیلی به دست آمد و برزیل توانست در فینال چکسلواکی سابق را شکست داده و یکبار دیگر با دست پر به خانه برگردد.

سال 1970 در مکزیک برزیل به لطف درخشش اسطوره فوتبال خود یعنی پله هر شش بازی خود را برده و مقتدرانه قهرمان شود، برزیلی ها فینال را 4-1 از ایتالیا بردند.

سال 1994 با چهارمین قهرمانی برزیل همراه شد، میزبان این دوره آمریکا بود و فینال دوباره بین برزیل و ایتالیا برگزار شد، در این بازی که در 120 دقیقه گلی بین دو تیم رد و بدل نشد، در ضربات پنالتی روبرتو باجو از ایتالیا آخرین پنالتی خودش را از دست داد و باعث شکست تیمش و قهرمانی برزیل شد. برزیل با نتیجه 3-2 برنده ضربات پنالتی شد.

آخرین قهرمانی برزیل به سال 2002 برمی‌گردد، به میزبانی مشترک ژاپن و کره جنوبی که البته اولین میزبانی مشترک و اولین میزبانی کشورهای آسیایی هم بود، برزیل در این دوره در مرحله گروهی هر 9 امتیاز را کسب کرد و به عنوان تیم اول صعود کرد و در مرحله حذفی بلژیک، انگلیس و ترکیه شگفتی ساز را از پیش رو برداشت و به فینال رسید، در فینال این رونالدوی برزیلی بود که دوبار الیور کان دروازبان ماندگار آلمان و بهترین بازیکن جام جهانی 2002 را مغلوب کرد و باعث پنجمین قهرمانی کشورش شد.

در جام جهانی 2006 و 2010 برزیل نتایج خوبی به دست نیاورد و در هر دو جام در مرحله یک هشتم و توسط فرانسه و هلند حذف شد. بازیهای ماندگار برزیل در جام‌های جهانی 1982 و 1986 نیز در ذهن علاقه مندان به فوتبال مانده است. سال 1998 نیز تا پای فینال رفتند اما مقهور هنرنمایی زیدان و هم تیمی هایش در فرانسه شدند.

 

معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی

سرمربی:لوئیس فیلیپه اسکولاری (Luiz Felipe Scolari)

لوئیس فیلیپه اسکولاری مربی بین‌المللی برزیلی متولد 9 نوامبر 1948 پاسا فوندو در ایالت ریو گران دو سول است.

اسکولاری به عنوان سرمربی توانسته است یک جام جهانی را فتح کند. اسکولاری مربی‌ای با حرکات عجیب و غریب در کنار زمین است. اوج این حرکات و واکنش‌ها او به اتفاقات درون زمین به بازی تیم پرتغال مقابل صربستان در 12 سپتامبر 2007 بازمی‌گردد که در پایان بازی، یک مشت به صورت بازیکن صرب زد. اسکولاری در تیم‌هایی که سرمربی‌گری کرده همچون یک پدر برای بازیکنان بوده و با آن‌ها ارتباط دوستانه‌ای داشته است.

اسکولاری در جام‌جهانی 2002 و هنگامی که سرمربی تیم برزیل بود، به بازیکنان تیم برزیل نسخه‌ای از کتاب هنر جنگ اثر سان تسو داد. هنر جنگ کتابی در مورد مسائل نظامی است که در قرن شش در چین نوشته شده است. اسکولاری در جام‌جهانی 2006 و در بازی پرتغال و آلمان که به پیروزی شاگردان اسکولاری به پایان رسید از این کتاب برای تدوین استراتژی بازی استفاده کرده است.
 

دوران بازیگری
اسکولاری دوران بازیگری چندان موفقی نداشت و تنها عنوان مهمی که به عنوان بازیکن فوتبال کسب کرده است قهرمانی در ایالت آلاگوندو بوده است.

دوران مربیگری
رده باشگاهی: برخلاف دوران بازیگری، اسکولاری در دوران مربیگری به بسیار موفق بوده است. اسکولاری اولین بار در سال 1982 مربیگری یک تیم باشگاهی در برزیل را عهده‌دار شد. دیگر تیم‌های او در سال‌های اول مربیگری جوونتود، الشباب عربستان و گرمیو بودند.
وی پس از این به کویت رفت و با تیم القادسیه قهرمان این کشور شد. پس از این تجربه باشگاهی‌، اسکولاری با تیم ملی کویت قهرمان دهمین دوره جام خلیج فارس شد. با حمله صدام به کویت اسکولاری به برزیل برگشت و مربیگری یک تیم باشگاهی را قبول کرد.

پس از بازگشت به برزیل، اسکولاری مربی‌گری چند باشگاه برزیلی را برعهده گرفت. منتقدان او در این سال‌ها او را به انجام بازی زشت متهم می‌کردند. وی در این سال‌های قهرمان شش عنوان مهم با گرمیو شد که مهم‌ترین آن‌ها جام باشگاه‌های آمریکای لاتین بود. او با گرمیو در بازی بین‌قاره‌ای مغلوب آژاکس هلند شد.

در سال 1997 اسکولاری برای مدت کوتاهی مربیگری در لیگ ژاپن را با تیم جوبیلو ایواتا تجربه کرد اما دوباره به برزیل بازگشت و سرمربی پالمیراس شد. وی با این تیم هم چند عنوان قهرمانی کسب کرد و به فینال بین‌قاره‌ای رسید اما دوباره مغلوب تیم اروپا شد؛ این بار منچستر یونایتد.

رده ملی: اسکولاری در رده ملی افتخارات بیشتری دارد. وی پیش از جام جهانی 2002 سرمربی‌گری تیم برزیل را در شرایطی که خطر حذف از جام‌جهانی این تیم را تهدید می‌کرد قبول کرد. او در پایان تیم برزیل را به مسابقات جام‌جهانی رساند. در مسابقات جام‌جهانی برزیل بر تیم‌های ترکیه، چین، کاستاریکا، بلژیک، انگلیس غلبه کرد و به نیمه نهایی رسید. در این مرحله دوباره موفق شد ترکیه را مغلوب کند و در فینال با شکست دو بر صفر آلمان عنوان قهرمانی جام جهانی را کسب کند.

پس از جام‌جهانی، اسکولاری هدایت تیم ملی پرتغال را عهدار شد در جام‌ ملت‌های اروپا 2004 که در پرتغال برگزار شد، اسکولاری با پرتغال از سد تیم‌هایی همچون انگلیس و هلند گذشت اما در فینال مغلوب یونان شد. اسکولاری در جام‌جهانی 2006 با پرتغال در مسابقات حضور یافت و تا مرحله نیمه‌نهایی پیش‌رفت اما در این مرحله مغلوب فرانسه نایب قهرمان جهان در سال 2006 شد.
اسکولاری در جام‌ملت‌های اروپا 2008 هم به همراه پرتغال به مرحله پایانی رسید.

بازگشت به دوران باشگاهی
در حین برگزاری جام ملت‌های اروپا 2008، باشگاه چلسی اعلام کرد که با اسکولاری به توافق رسیده اس و این مربی از اول ماه جولای کار خود را در این تیم آغاز خواهد کرد.

 

کاپیتان:تیاگو سیلوا (Thiago Silva)

تیاگو سیلوا متولد 22 سبتامبر 1984 در ریودژانیرو برزیل است . او یک فوتبالیست برزیلی است و مدافع تیم فوتبال پاری سن ژرمن است. او اکثرا در پست مدافع میانی کار میکند و در این پست جز بهترین هاست اما اخیرا در پست هافبک دفاعی نیز به کار گرفته شده است .

تیاگو سیلوا توسط دونگا برای المپیک 2008 دعوت شد . او به همراه رونالدینیو یکی از دو بازیکن بالای 23 سال تیم بود و 3 بازی انجام داد.قبل از المپیک او فقط دو بازی مقابل سنگاپور و ویتنام انجام داد بود . تیاگو سیلوا برای بازی دوستانه برزیل مقابل ایتالیا در ورزشگاه امارات دعوت شد ( 10 فوریه 2009 ) . و در دقیقه 77 جانشین خوان شد . او پس از چندی در بازی برزیل مقابل انگلیس در 9 اکتبر مقابل انگلیس نیز دعوت شد . او توسط دونگا برای جام جهانی 2010 دعوت نشد . او در حال حاضر با 45 بازی ملی و 2 گل زده مدافع اول و کاپیتان تیم برزیل محسوب میشود.

 

ستاره تیم: نیمار (Neymar)

نیمار

 

نیمار بازیکن بین‌المللی برزیل است، به نمایندگی از برزیل در سنین زیر ۱۷، زیر ۲۰ و بزرگسالان بازی کرده است. در ۱۰ اوت ۲۰۱۰، در سن ۱۸ سالگی، او اولین بازی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ایالات متحده انجام داد، او با یک ضربه سر در دقیقه ۲۸ یک گل به ثمر رساند، به پیروزی ۲-۰ برزیل کمک کرد. او بهترین گلزن سال ۲۰۱۱ در مسابقات قهرمانی جوانان آمریکای جنوبی با نه گل خود، از جمله دو گل در فینال به برزیل کمک کرد تا یازدهمین عنوان خود را در این رقابت‌ها را کسب کند.

نیمار در جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۳ که در خاک برزیل برگزار میشد توسط لوئیس فیلیپه اسکولاری دعوت شد. او برای نیمار شمارهٔ ۱۰ را اختصاص داده بود، اما در گذشته شمارهٔ ۱۱ را به تن می‌کرد. در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۳، نیمار اولین گل این مسابقات را در پیروزی ۳-۰ برابر ژاپن در ورزشگاه ملی مانه گارینشا ( استادیوم برازیلیا) به ثمر رساند.در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۳، نیمار در دقیقه نودم و با یک پاس گل برای جو برزیل را ۲-۰ برنده در برابر مکزیک کرد. نیمار همچنین با یک ضربه آزاد که برزیل را به ۴-۲ برنده کرد در هر مسابقهٔ مرحلهٔ گروهی یک گل زد. در ۳۰ ژوئن، نیمار گل دوم برزیل را را در پیروزی ۳-۰ فینال برابر اسپانیا به ثمر رساند. نمایش نیمار در این مسابقات باعث کسب توپ طلایی بهترین بازیکن تورنمنت شد.

 

پوستر تیم ملی برزیل:

سایت ورزش 11 - پوستر تیم ملی فوتبال برزیل در جام جهانی 2014 برزیل

http://www.mahsashop.com/mot/ad.gif http://up.vbiran.ir/uploads/42136140387259534335_MorvaHost-468.gif
تاریخ : پنج شنبه 26 تير 1393
بازدید : 235
نویسنده : ALISA

http://www.mahsashop.com/mot/ad.gif http://up.vbiran.ir/uploads/42136140387259534335_MorvaHost-468.gif
تاریخ : چهار شنبه 18 تير 1393
بازدید : 377
نویسنده : ALISA

آشنایی کلی با کشور اسپانیا

اسپانیا با نام رسمی پادشاهی اسپانیا کشوری مستقل و از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور در شبه‌جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا قرار دارد. سرزمین اصلی اسپانیا از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق، از شمال و شمال شرق با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم مرز است. مرز اسپانیا با پرتغال (به طول 1214 کیلومتر) طولانی‌ترین مرز یکپارچه در اتحادیه اروپا است و با مساحت 505992 کیلومتر مربع، پنجاه و دومین کشور بزرگ جهان و دومین کشور بزرگ اروپای غربی و پنجمین کشور بزرگ اروپا به شمار می رود.

اسپانیای امروزی کشوری دموکراتیک و دارای حکومتی پارلمانی تحت قانون اساسی پادشاهی است. اسپانیا یک کشور توسعه‌یافته و نوزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا از نظر تولید ناخالص داخلی می‌باشد. این کشور همچنین دارای سطح بالای استاندارد زندگی است. اسپانیا در سازمان ملل متحد، ناتو، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و اتحادیه اروپا عضو می‌باشد.

ریشه نام رومی هیسپانیا، که نام کنونی اسپانیا از این واژه گرفته شده، نامشخص است. هیسپانیا شاید از گویش شاعرانه واژه یونانی هیسپریا گرفته شده باشد که به معنای "سرزمین غرب" یا "سرزمین غروب خورشید" می‌باشد.
هیسپانیا ممکن است از واژه پونیکی ای-شپانیا به معنای "جزیره خرگوش‌ها"، "سرزمین خرگوش‌ها" یا "لبه"، که به یاد آورنده موقعیت اسپانیا در لبه اروپا می‌باشد، گرفته شده باشد؛ سکه‌های کشف شده در اسپانیا از دوره هادریان نیز تصویر زنی همراه یک خرگوش را نشان می‌دهد. به گفته برخی هیسپانیا از واژه باسکی ازپانا به معنای "لبه" یا "مرز" گرفته شده است که موقیعت جغرافیایی اسپانیا را در لبه یا مرز قاره اروپا متذکر می‌شود.

پژوهشگر و تاریخ‌نگار دوره رنسانس آنتونیو دی نبریخا معتقد است هیسپانیا از واژه ایبریایی هیسپالیس به معنای "شهر دنیای باختری" گفته شده است. خسوس لوییز کونخیلوس معتقد است نام اسپانیا از واژه اسپن که از اسپای که واژه‌ای است به زبان فنیقی به معنای "ذوب و شکل‌دهی فلر" گرفته شده است و "ای-سپن-یا" نیز به معنای "سرزمین ذوب و شکل‌دهی فلزات" است.

** تیم ملی اسپانیا سه بار در جام ملت‌های اروپا 1964، 2008 و 2012 به مقام قهرمانی رسیده است. این تیم در جام جهانی فوتبال 2010 برای نخستین بار به فینال جام جهانی راه یافت و قهرمان شد.

تیم ملی اسپانیا تا همین اواخر عضوی از ابرقدرت‌های جهان به شمار نمی‌رفت و یکی از سطح متوسط‌های اروپا بود، اما در شروع سده بیست و یکم به یکباره این تیم متحول شد. گفته می‌شود این تحول ناشی از کار در سطح ملی نیست، بلکه همه چیز به باشگاه‌ها و لیگ این کشور یعنی لالیگا بر می‌گردد؛ رقابت شدید میان دو باشگاه بزرگ لالیگا، بارسلونا و رئال مادرید که از سراسر دنیا طرفداران زیادی به خود جلب کرده‌اند موجب شد روح فوتبال در اسپانیا متعالی گردد و استعدادهای جوان این کشور روز به روز بهتر و بیشتر شناخته شده و در راه متبلور کردن این استعدادها گام‌های ارزشمند تری برداشته شود. کما اینکه بیشتر بازیکنان ملی پوش اسپانیا عضو یکی از دو باشگاه رئال مادرید یا بارسلونا هستند. آنها می‌خواهند به اولین تیم اروپایی تبدیل شوند که توانسته در قاره آمریکا به قهرمانی در جام جهانی برسد.

نحوه صعود به جام جهانی 2014

تیم ملی فوتبال اسپانیا در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در گروه I منطقه اروپا با تیم های فرانسه، فنلاند، گرجستان و بلاروس همگروه بود و در پایان با 6 برد و 2 مساوی و با 20 امتیاز به عنوان تیم اول گروه مستقیماً به جام جهانی راه یافت. این تیم با 504 میلیون یورو دومین تیم گران قیمت جام جهانی 2014 است.

نتایج مسابقات انتخابی اسپانیا به شرح زیر است:

گرجستان 0 - 1 اسپانیا / بلاروس 0 - 4  اسپانیا / اسپانیا 1 - 1 فرانسه / اسپانیا 1 - 1 فنلاند/ فرانسه 0 - 1 اسپانیا                       

فنلاند 0 - 2 اسپانیا / اسپانیا 2 - 1 بلاروس / اسپانیا 2 - 0 گرجستان

حضور در جام جهانی و افتخارات:

تیم ملی اسپانیا تا کنون 13 بار در جام جهانی حاضر بوده که یک قهرمانی و یک مقام چهارمی بهترین عناوین ماتادورها به حساب می آید.

اسپانیا در جام جهانی 1934 که کاملا حذفی برگزار شد برای اولین بار حاضر شد. آن‌ها در اولین بازی خود موفق شدند برزیل را شکست دهند و به یک چهارم نهایی برسند؛ اما در این مرحله زورشان به تیم میزبان یعنی ایتالیا نرسید و در حالی که در بازی اول، دو تیم مساوی شده بودند یک بازی دیگر به عنوان برگشت برگزار شد تا تکلیف تیم برنده مشخص شود. که البته برنده ایتالیا بود و اسپانیا از دور رقابت‌ها کنار رفت.

جام جهانی 1950 برزیل در دو مرحله گروهی برگزار می‌شد. یکی از میهمانان این دوره اسپانیا بود. آن‌ها در مرحله گروهی هر سه حریف خود را شکست دادند و قدرتمندانه به مرحله دوم گروهی صعود کرده و با اروگوئه، برزیل و سوئد هم گروه شدند. در این مرحله کاملا برعکس مرحله قبل بسیار بد نتیجه گرفتند و تنها یک تساوی مقابل اروگوئه ذخیره کردند و در دو بازی دیگر خود مغلوب شدند و به این ترتیب با یک امتیاز به عنوان چهارمی جهان بسنده کردند.

سال 2010 آخرین و پرافتخارترین حضور اسپانیایی‌ها در جام جهانی بوده است. آن‌ها در مرحله اول شروع ناامیدکننده ای داشتند و به سوئیس باختند اما در ادامه هندوراس و شیلی را بردند و به خاطر تفاضل گل بیشتر نسبت به شیلی به عنوان سرگروه صعود کردند و با تیم دوم گروه G یعنی پرتغال روبرو شدند، از همین جا سریال بردهای 1-0 ماتادورها شروع شد، آن‌ها ابتدا پرتغال را با این نتیجه از پیش رو برداشتند و سپس نوبت پاراگوئه و آلمان بود، در فینال هم مقابل هلند اگرچه در 90 دقیقه گلی بین دو تیم رد و بدل نشد، اما در آخرین دقایق وقت اضافه اینیستا هافبک اسطوره ای اسپانیا چهارمین برد 1-0 آن‌ها را رقم زد و اولین قهرمانی جام جهانی را به هموطنان خود هدیه داد.

اگرچه اسپانیا با آن تیم قدرتمند چهار سال پیش کمی تفاوت کرده و دست این تیم برای اکثر تیمها رو شده است، اما هنوز هم به عنوان یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی در جام جهانی به حساب می‌آید.

اسپانیایی‌ها سابقه قهرمانی در قاره ای غیر از قاره خود را دارند، اما این بار جام جهانی در قاره ای برگزار می‌شود که سه تیم مدعی این قاره یعنی، برزیل، آرژانتین و اروگوئه حضور دارند و از اروپا هم تیم قدرتمندی چون آلمان حضور دارد و این کمی شانس اسپانیایی‌ها را تضعیف کرده است.

اسپانیا در مرحله گروهی 2014 با هلند (نایب قهرمان دوره پیش)، شیلی و استرالیا هم گروه شده است. جای هیچ اشتباهی نیست، این یکی از سخت‌ترین گروه‌ها است. بنابراین هیچ بعید نیست مدافع عنوان قهرمانی که معمولا موتورش کمی دیر روشن می‌شود در اولین مرحله جام جهانی زمین گیر شود و خیلی زود شاهد حذف یکی از اصلی‌ترین شانس‌های قهرمانی باشیم. البته اگر عینک بدبینی را برداریم و اسپانیا را از همین الان صعود کرده فرض کنیم حریف این تیم در یک هشتم یکی از تیم های برزیل، کرواسی، مکزیک و یا کامرون خواهد بود.
یکی از نکات قابل ذکر مصدومیت ویکتور والدس 3 ماه مانده به جام جهانی به علت مصدومیت است که جام جهانی را از دست داد.

 

http://www.mahsashop.com/mot/ad.gif http://up.vbiran.ir/uploads/42136140387259534335_MorvaHost-468.gif
تاریخ : دو شنبه 16 تير 1393
بازدید : 236
نویسنده : ALISA

آشنایی کلی با کشور آلمان

جمهوری فدرال آلمان کشوری در قاره اروپا با پایتخت برلین است که از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند مرز دارد. مساحت آن 357121.41 کیلومتر مربع است و با 82 میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین کشور اروپا است.

واژه آلمانی (دویچ) (به آلمانی: Deutsch) دارای معنای اولیه متعلق به مردم بوده‌ است. در سدهٔ پانزدهم میلادی، نام رسمی حکومت این سرزمین، تویتونیکوم رگنوم (به لاتین: Teutonicum Regnum) یعنی حکومت کشورهای آلمانی به وجود آمد. واژهٔ Deutschland از همین نام گرفته شد. در زبان فارسی نام آلمان بر می‌گردد به قبیلهٔ آلامان‌ها که در گذشته‌های دور در این کشور می‌زیسته‌اند. در زبان‌های فرانسوی و اسپانیایی نیز نام این کشور به آلامان‌ها بر می‌گردد.

با بدتر شدن وضعیت اقتصادی در آلمان پس از جنگ جهانی اول و گسترش نژادپرستی، حزب نازی در این کشور به قدرت رسید. این حزب تا پایان جنگ‌جهانی دوم و شکست آلمان در این کشور حاکم بود. پس از جنگ‌جهانی دوم، کشور آلمان، به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شد، تا در سال 1990 آلمان غربی و شرقی متحد گشته و جمهوری فدرال آلمان را تشکیل دادند.

آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده و دارای 16 ایالت است. این ایالت‌ها می‌توانند در برخی مسایل مستقل عمل کنند. آلمان هم اکنون یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است و به عنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا، موتور اقتصادیِ حوزهٔ پولیِ یورو محسوب می‌شود. شهرهای بزرگ آلمان برلین، هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت می‌باشند.

آلمان در دو جنگ جهانی اول و دوم نقش گسترده‌ای داشت و در پی این دو جنگ خسارت‌های زیادی را متحمل شد. پس از پایان جنگ با وام‌هایی که از کشورهای متفق گرفت، توانست کشور را بازسازی کند. جمهوری فدرال آلمان هم‌اکنون یکی از اعضای سازمان ملل متحد، ناتو، کشورهای گروه هشت و گروه پنج بوده و از بنیانگذاران اتحادیه اروپا است.

نحوه صعود به جام جهانی 2014 برزیل
 

تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در گروه C منطقه اروپا با تیم های سوئد، اتریش، ایرلند، جزایر فارو و قزاقستان همگروه بود و در پایان مقتدرانه و با 9 برد و یک مساوی و با 28 امتیاز به عنوان تیم اول گروه مستقیماً به جام جهانی راه یافت. این تیم با 465.5 میلیون یورو چهارمین تیم گران قیمت جام جهانی 2014 است.

نتایج مسابقات انتخابی آلمان به شرح زیر است:

آلمان 3 - 0 جزایر فارو / اتریش 1 - 2 آلمان / ایرلند 1 - 6 آلمان / آلمان 4 - 4 سوئد / قزاقستان 0 - 3 آلمان / آلمان 4 - 1 قزاقستان /      آلمان 3 - 0 اتریش / جزایر فارو 0 - 3 آلمان / آلمان 3 - ایرلند 0 / سوئد 3 - 5 آلمان

جدول رده‌‌بندی نهایی گروه C مقدماتی جام جهانی منطقه اروپا

سایت ورزش 11 - گروه C مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در اروپا

حضور در جام جهانی و افتخارات:

تیم ملی آلمان در 17 دوره از نوزده دوره رقابتهای جام جهانی حضور داشته و با 12 بار حضور در جمع چهار تیم پایانی پرافتخارترین سابقه را در تاریخ جامهای جهانی دارد (در مرتبه دوم برزیل با نوزده دوره شرکت، ده بار حضور در نیمه نهایی و در مرتبه سوم ایتالیا با هفده دوره، شرکت و 8 بار حضور در نیمه نهایی قرار دارند). البته این تیم تا سال 1990 با نام آلمان غربی در مسابقات حضور داشت.

تیم ملی آلمان رکوردار نخست تعداد بازی انجام شده (99 بازی) در جام‌های جهانی نیز می‌باشد (در مرتبه دوم این رنکینگ برزیل با 97 بازی قرار گرفته است).

در دو دوره اخیر جام جهانی آلمان یکی از شانس های بالای قهرمانی به شمار می رفت چرا که در جام جهانی 2006 در خاک خود بازی می کرد و با شکست آرژانتین در یک چهارم نهایی تا جمع 4 تیم نیز رسید اما در دیدار نیمه نهایی در حالی که همه منتظر سوت داور و ضربات پنالتی بودند در 2 دقیقه پایانی وقتهای اضافی ژرمن ها 2 گل از ایتالیا (فابیو گروسو دقیقه 119 و الساندرو دل پیرو دقیقه 121) که قهرمان مسابقات هم شد خوردند تا یک شکست دراماتیک در تاریخ فوتبال آلمان ثبت شود. آلمان با شکست پرتغال در دیدار رده بندی به مقام سوم رسید. (البته آلمان هرگز نتوانسته در تورنمنتی بزرگ و رقابتی ایتالیا را شکست دهد که آخرین دیدار این دو تیم در یک رقابت بزرگ به مرحله نیمه نهایی یورو 2012 بازمی گردد جایی که ایتالیا به لطف دو گل فوق العاده و درخشش سوپر ماریو (بالوتلی) موفق به شکست آلمان ها شد)

در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نیز آلمان با شکست تیمهای قدرتمندی چون انگلیس و آرژانتین - که اتفاقا این بار هم در یک چهارم نهایی اتفاق افتاد - خود را مدعی قهرمانی نشان داده بود اما دوباره در نیمه نهایی مقابل قهرمان آن دوره یعنی اسپانیا با تک گل کارلس پویول شکست خورد و به مقام سوم بسنده کرد. باید دید این دوره شاگردان یواخیم لوو که تیمی قدرتمند نیز به شمار می روند در ناکامی رسیدن به فینال هت تریک می کنند یا چهارمین جام قهرمانی را به خانه خواهند برد؟ این نکته را نباید فراموش کرد که تا کنون هرگاه محل برگزاری جام جهانی در قاره آمریکا (آمریکای لاتین یا مرکزی و شمالی) بوده هیچ تیم اروپایی موفق به کسب جام جهانی نشده است!

آلمان با 3 عنوان قهرمانی در اروپا نیز پرافتخارترین تیم این تورنمنت به شمار می رود. ستارگانی همچون فرانتس بکن بائر، گرد مولر، پل برایتنر، برتی فوگتس، کارل هاینتس رومینیگه، سپ مایر و ... در دهه های 70 و 80 میلادی و بازیکنانی چون ماتیوس، برمه، کلینزمن، رودی فولر، کوپکه، ایلگنر، مولر، افنبرگ و ... در دهه 90 میلادی برای آلمان افتخار آفرینی کرده اند.

http://www.mahsashop.com/mot/ad.gif http://up.vbiran.ir/uploads/42136140387259534335_MorvaHost-468.gif

:: برچسب‌ها: آلمان , برزیل 2014 , ,
تاریخ : دو شنبه 16 تير 1393
بازدید : 285
نویسنده : ALISA

آشنایی کلی با کشور فرانسه

فرانسه با عنوان رسمی جمهوری فرانسه یکی از کشورهای واقع شده در اروپای غربی می‌باشد که دارای چند منطقه تحت حاکمیت نیز است. فرانسه یکی از سه کشوری است که دارای سواحی هم در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس دارد (دو کشور دیگر عبارتند از اسپانیا و مراکش). بخاطر ظاهر این کشور، در زبان فرانسوی به آن لقب l’Hexagone (معنی: شش‌ضلعی) را داده‌اند.

بر اساس مساحت، فرانسه بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا بشمار می‌آید. جمعیت فرانسه در حال عبور از مرز ۶۷ میلیون نفر است که با این رقم، فرانسه در رتبه دومین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد. مرکز فرانسه، شهر پاریس است. پاریس بزرگ‌ترین شهر این کشور و مرکز اصلی تجارت و فرهنگ فرانسه است. قانون اساسی فرانسه بر اساس رفراندومی در ۴ اکتبر ۱۹۵۸ به رسمیت رسیده است. این قانون تاکید بر ایجاد کشوری سکولار و دموکرات دارد که حق حاکمیت را در آن مردم ایجاد می‌کنند. اعلامیه حقوق انسان و شهروند که در انقلاب فرانسه ایجاد شد و در نوع خود، یکی از اولین اسناد در این زمینه بشمار می‌آید، بنوعی بیانگر عقاید این کشور است.

بعد از اواخرقرون وسطا، فرانسه تبدیل به یکی از قدرت‌های برتر در منطقه اروپا شد که در قرون ۱۹ و ۲۰ دارای کلونی‌ها و مناطق تحت استعمار بسیاری می‌شد. همچنین در طول تاریخ طولانی این کشور، فرانسه تبدیل به مهم پرورش بسیاری از هنرمندان، متفکران و دانشمندان در عرصه‌های گوناگون بوده تا جایی که این کشور را یکی از مراکز فرهنگی جهان می‌پندارند. فرانسه چهارمین کشور دارنده بیشترین میراث جهانی یونسکو در جهان است که به همین واسطه، هرساله بیش از ۸۳ میلیون توریست خارجی جذب این کشور می‌شوند - آماری بیش از هر کشور دیگری در جهان.

در عرصه‌هایی چون فرهنگ، نظامی، اقتصاد و سیاست فرانسه یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار جهان می‌باشد. این کشور دارای رتبه پنجمین در بین سایر کشورها از نظر بودجه و هزینه‌های نظامی را دارد. همچنین از نظر ذخایر هسته‌ای، رتبه سوم را داراست. فرانسه یکی از کشورهای توسعه‌یافته می‌باشد که دارای اقتصادی قدرتمند است. از نظر اقتصادی، دارای پنجمین اقتصاد بزرگ جهانی و از نظر برابری قدرت خرید دارای رتبه هفتم جهانی است.

در زمینه استانداردهای بین‌المللی فرانسه را می‌توان از کشورهای پیشرو دانست. استانداردهای بالای زندگی، تحصیلات، سلامت، امید به زندگی، آزادی و شاخص بالای توسعه انسانی فرانسه را از جمله کشورهای ایده‌آل برای زندگی معرفی می‌کند. فرانسه همچنین از کشورهای موسس سازمان ملل متحد بوده و یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نیز می‌باشد. فرانسه همچنین در چندین گروه و نهاد بین‌المللی دیگر چون فرانسه‌زبانی، گروه هشت، گروه بیست، ناتو، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، سازمان تجارت جهانی و اتحادیه لاتین عضویت دارد. این کشور همچنین از کشورهای پیشرو در تاسیس اتحادیه اروپا بوده است.

 

فوتبال فرانسه

تیم ملی فوتبال فرانسه از تیم‌های عنوان‌دار جهان به حساب می‌آید. این تیم در سال‌های 1984 و 2000 قهرمان یورو شده و در سال 1998 هم در حالی که خود میزبانی جام جهانی را بر عهده داشت قهرمانی این مسابقات را به دست‌آورد. فرانسه اما در جام جهانی 2006 هم نایب‌قهرمان این بازی‌ها شد.  تیم ملی فوتبال فرانسه اولین بازی رسمی خودش را در سال 1904 با تساوی 3 - 3 مقابل بلژیک به پایان رساند اما بهترین برد فرانسه را می‌توان پیروزی 10 بر صفر مقابل تیم ملی آذربایجان در سال 1995 دانست و همچنین بدترین شکست این کشور باخت 17 بر یک مقابل دانمارک در سال 1908 بوده است. از رقبای سنتی تیم ملی فرانسه را می توان تیم های بلژیک ، برزیل ، انگلیس و آلمان را نام برد.

فرانسه یکی از کشورهای صاحب سبک و مکتب در فوتبال اروپا و دنیا است. فوتبال این کشور بر اساس آکادمی و مدارس علمی تشکیل شده و در دنیا بازیکنان و مربیان خوبی از فرانسه فعالیت می‌کنند. فرانسه چهار بار به فینال جام جهانی رسیده که یکبار به مقام قهرمانی رسیده است.باشگاه‌های معتبری مثل لیون، رن، مارسی، پاری سن ژرمن و ... در سطح دنیا فعالیت می‌کنند که از اعتبار خوبی برخوردارند.فوتبال فرانسه بر اساس تکنیک است و همیشه در جام جهانی مدعی بوده است.

 

نحوه صعود به جام جهانی 2014 برزیل

تیم ملی فوتبال فرانسه در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در گروه I منطقه اروپا با تیم های اسپانیا، فلاند، گرجستان و بلاروس همگروه بود.

نتایج مسابقات انتخابی آلمان به شرح زیر است:
 

 پرچم بلاروسپرچم فنلاندپرچم فرانسهپرچم گرجستانپرچم اسپانیا
بلاروس Flag of Belarus.svg ۱–۱ ۲–۴ ۲–۰ ۰–۴
فنلاند Flag of Finland.svg ۱–۰ ۰–۱ ۱–۱ ۰–۲
فرانسه Flag of France.svg ۳–۱ ۳–۰ ۳–۱ ۰–۱
گرجستان Flag of Georgia.svg ۱–۰ ۰–۱ ۰–۰ ۰–۱
اسپانیا Flag of Spain.svg ۲–۱ ۱–۱ ۱–۱ ۲–۰

 

جدول رده‌‌بندی نهایی گروه C مقدماتی جام جهانی منطقه اروپا

تیم

بازیبردتساویباختگل زدهگل خوردهتفاضل گلامتیاز
 اسپانیا ۸ ۶ ۲ ۰ ۱۴ ۳ +۱۱ ۲۰
 فرانسه ۸ ۵ ۲ ۱ ۱۵ ۶ ۱۷
 فنلاند ۸ ۲ ۳ ۳ ۵ ۹ −۴ ۹
 گرجستان ۸ ۱ ۲ ۵ ۳ ۱۰ −۷ ۵
 بلاروس ۸ ۱ ۱ ۶ ۷ ۱۶ −۹ ۴

 

در پایان فرانسه به مرحله پلی آف به مصاف اوکراین رفت و در مجموع 2 بازی رفت و برگشت با نتیجه 3 بر 2 جواز حضور در جام جهانی 2014 برزیل را کسب کرد.

اوکراین 2-0 فرانسه      /       فرانسه 3-0 اوکراین

 

حضور در جام جهانی و افتخارات:

فرانسه در سالهای 1938 و 1998 میزبان جام جهانی فوتبال بوده، فرانسه در 14 دوره از ادوار مختلف جام جهانی حضور داشته است و توانسته  1 بار قهرمانی در سال  1998، 1 بار نایب قهرمانی در سال 2006،  2 بار مقام سومی در سال های 1958 ، 1986 و 1 بار مقام چهارمی در سال 1982 کسب کند.

تیم ملی فرانسه توانست به عنوان ششمین تیم ملی که در خاک خود قهرمان جام جهانی شده نام خود را ثبت کند.

سال طلایی 1998

چشمگیرترین حضور فرانسه در جام جهانی به 1998 بر می گردد که در خود فرانسه برگزار شد، همان جام جهانی 98 معروف که با درخشان ترین حضور تیم ملی ایران در جام جهانی هم مصادف شد. در این دوره فرانسه با دانمارک، آفریقای جنوبی و عربستان هم گروه شد و به عنوان تیم اول صعود کرد، در بازی یک شانزدهم پارگوئه را یک بر صفر شکست داد، در یک هشتم در ضربات پنالتی ایتالیا را حذف کرد. در نیمه نهایی شگفتی رقابتها یعنی کرواسی را دو بر یک روانه دیدار رده بندی کرد و خود برای اولین بار در تاریخ حضورش در جام جهانی به فینال راه یافت.
در فینال برزیل قدرتمند را پیش روی خود دید که با ستاره هایی چون رونالدو و روبرتو کارلوس در جام جهانی یکه تازی می کردند. اما فرانسه با درخشش زین الدین زیدان توانست این بازی را هم 3 بر صفر ببرد و صاحب بالاترین و تکرارنشدنی ترین مقام تاریخ فوتبال خود شود.

بعد از درخشش در جام جهانی 98 فرانسه هرگز نتوانست آن جذبه و آن مقام را تکرار کند و حضور ناموفقش در 2002 که حتی بدون زدن یک گل از مسابقات حذف شد هواداران این تیم را کاملا نا امید کرد.

 

پوستر تیم ملی فرانسه:

سایت ورزش 11 - پوستر تیم ملی فوتبال فرانسه در جام جهانی 2014 برزیل

http://www.mahsashop.com/mot/ad.gif http://up.vbiran.ir/uploads/42136140387259534335_MorvaHost-468.gif
تاریخ : دو شنبه 16 تير 1393
بازدید : 194
نویسنده : ALISA

آشنایی کلی با کشور هلند

هلند کشوری است کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با شانزده و نیم میلیون جمعیت که بیشترشان مسیحی پروتستان هستند. جمعیت مسلمانان هلند نزدیک به یک میلیون نفر است. پایتخت هلند شهر آمستردام است، اما به منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقر شده‌اند. هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند بشمار می‌رود که جزایری را در آمریکای مرکزی نیز شامل می‌شود. هلند از شرق با آلمان همسایه‌است و از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا. بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند است و از نظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، بزرگ‌ترین بندر اروپا نیز به شمار می‌رود.

۲۵ درصد از زمین‌های کشور هلند پایین‌تر از سطح دریای آزاد قرار دارد و ۲۱ درصد از جمعیت آن در این مناطق زندگی می‌کنند. حدود ۵۰ درصد از زمین‌های هلند نیز ارتفاعی کمتر از یک متر از سطح دریا دارد. به این خاطر است که نام این کشور در زبان هلندی Nederland به معنی «سرزمین پست» است و نامی که بسیاری زبان‌های دیگر برای این کشور به‌کار می‌برند هم همین معنی را می‌دهد. هلند را در آلمانی Niederlande، در انگلیسی the Netherlands، در کرواتی Nizozemska، در فرانسوی Les Pays-Bas، در ایتالیایی Paesi Bassi، در فنلاندی Alankomaat و در اسپانیایی Países Bajos می‌نامند که همگی در این زبان‌ها به معنی «سرزمین پست» است.

واژه هلند که در زبان فارسی و هم‌چنین انگلیسی و عربی و بسیاری زبان‌های دیگر برای این کشور به‌کار می‌رود در اصل نام منطقه‌ای از این کشور بوده (مقایسه شود: پارس/ایران) که برای اشاره همه کشور به‌کار رفته است. واژه هلند Holland در زبان هلندی میانه به شکل holtland بود و معنی آن «سرزمین چوب» است.

تیم ملی فوتبال هلند نماینده فوتبال هلند در مسابقات بین‌المللی است که توسط اتحادیه فوتبال پادشاهی هلند اداره می‌شود و یکی از اعضای کنفدراسیون فوتبال اروپا است.

مهمترین موفقیت‌های تیم ملی هلند قهرمانی در جام ملت‌های اروپا ۱۹۸۸ و مقام سومی اروپا ۱۹۷۶ و دو بار نایب قهرمانی در دو جام جهانی ۱۹۷۴ آلمان غربی و ۱۹۷۸ آرژانتین بوده‌است.

نارنجی پوشان هلندی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی توانستند با پیروزی برابر تیم ملی اروگوئه، بعد از 32 سال به فینال این رقابت ها راه پیدا کنند اما باز هم در دیدار نهایی موفق نبودند و این بار برابر تیم قدرتمند اسپانیا یک بر صفر شکست خوردند و به مقام دومی بسنده کردند.

بهترین بازیکنان حال حاضر این تیم رابین فن پرسی، وسلی اشنایدر، آرین روبن، درک کویت و رافائل فاندرفارت هستند.

این بار و در جام جهانی 2014 برزیل، نارنجی پوشان هلند به دنبال جبران ناکامی های خود در دوره های قبلی و کسب نخستین قهرمانی در این رقابت ها خواهند بود.

 

نحوه صعود به جام جهانی 2014 برزیل

تیم ملی فوتبال هلند با نه برد، یک تساوی و بدون شکست به عنوان تیم اول گروه سوم منطقه اروپا به جام جهانی برزیل راه یافت.

جدول گروه سوم


معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی

 

سرمربی: لوئیس فان خال (Louis van Gaal)

لوئیس فان خال متولد 8 اوت 1951 در شهر آمستردام هلند به دنیا آمد . او اکنون سرمربی تیم ملی کشورش یعنی هلند می باشد وی قبلا مربی تیم های آژکس ، بارسلونا ، آلکمار و بایرن مونیخ بوده است .


 فان خال قبل از این که کار خود را به عنوان مربی شروع کند به عنوان هافبک در تیم های رویا آنتورپ ، تل استار ، اسپارتا روتردام و آلکمار بازی می کرد . فان خال علاوه بر فوتبال مربی ژیمناستیک قابلی نیز هست .

 وی پس از گذراندن مدت کوتاهی به عنوان مربی آلکمار به عنوان دستیار مربی در آ ژاکس فعالیت کرد و در نهایت در سال 1991 به عنوان سرمربی این تیم برگزیده شد و موفق به کسب 3 بار قهرمانی لیگ هلند و قهرمانی در جام یوفا و لیگ قهرمانان شد .

فان خال در سال 1997 به بارسلونا نقل مکان کرد و در ان جا نیز موفق به کسب 2 بار قهرمانی لیگ اسپانیا و 1 قهرمانی جام حذفی شد او پس از اختلاف نظر در بارسلونا به عنوان سرمربی هلند منصوب شد اما موفق به راهیابی با هلند به جام جهانی 2002 نشد او پس از آن در تیم آلکمار مشغول به کار شد و پس از قهرمانی در لیگ هلند در سال 09-2008 در سال 2009 در بایرن مونیخ استخدام شد او در بایرن مونیخ لیگ آلمان همراه با جام حذفی و سوپر جام آلمان را فتح کرد .

همچنین او در بایرن مونیخ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید و در انجا حذف شد. فان خال پس از آن در سال 2012 برای دومین بار به عنوان سرمربی تیم هلند برگزیده شد

فان خال در آمستردام به دنیا آمد و در تیمی آماتور شروع به بازی کرد. او در سن 20 سالگی به تیم دوم آژاکس پیوست اما هرگز موفق به راهیابی به تیم اول آژاکس که در ان زمان ستاره هایی چون یوهان کرایف داشت نشد . او به مدت چهار سال به بلزیک و تیم آنتورپ رفت و بعد از آن مدت به کشور خود بازگشت و به تل استار و بعد از آن به روتردام پیوست ونگال پس از آن به آلکمار جایی که مدتی هم به به عنوان دستیار بود کار کرد و پس از آن به آزاکس بازگشت و دستیار لئو بنکر شد. هنگامی که بنکر در سال 1991 آژاکس را ترک کرد فان خال به به عنوان سرمربی برگزیده شد .

فان خال بعد از جام جهانی 2014 برزیل به تیم منچستریونایتد می پیوند مربی که جایگزین دیوید مویس اسکاتلندی شد.

 

کاپیتان:رابین فن پرسی (Robin van Persie)

رابین فن پرسی متولد ۶ اوت ۱۹۸۳در شهر روتردام, هلند است که در حال حاضر در نقش مهاجم برای منچستر یونایتد و تیم ملی هلند بازی می‌کند. رابین از محصولات تیم جوانان فاینورد است. رابین در سال ۲۰۰۴ به آرسنال پیوست و در اوت ۲۰۱۱ کاپیتان این تیم شد. یک سال بعد  رابین فن پرسی به منچستر یونایتد پیوست. سبک بازی  رابین فن پرسی با مارکو فان باستن اسطوره هلندی، مقایسه می‌شود.

فن پرسی فوتبال حرفه‌ای را در باشگاه «فاینورد» هلند آغاز کرد.فن پرسی در آن باشگاه در جناحین زمین بازی می‌کرد و بسیار موفق ظاهر می‌شد. رابین فن پرسی با وجود استعداد زیادی که از خود نشان می‌داد رابطه خوبی با «برت ون مارویک» مربی «فاینورد» نداشت. «مارویک» مربی خیلی سخت‌گیری بود و حتی یک‌بار درست قبل از بازی تیمش برابر رئال مادرید در بازی‌های جام اروپا، فن پرسی را به خانه فرستاد. همین رابطه تیره نشان می‌داد پس از پایان قرارداد با باشگاه فاینورد امیدی به تمدید آن نیست.

در همان زمان بود که آرسن ونگر متوجه فن پرسی شد. البته باشگاه‌های «آیندهوون»، «وردربرمن» و «سه‌ویا» هم به انتقال و خرید فن پرسی علاقه زیادی نشان دادند ولی آرسنال باشگاه‌های دیگر را کنار زد و با مبلغ سه میلیون پوند با فن پرسی قرارداد بست. پس از ورود «فن پرسی» به آرسنال او مهاجم باشگاه شد و خیلی خوب استعداد خود را به همگان نشان داد.

تا وقتی تیری آنری در آرسنال بود فن پرسی اغلب روی نیمکت ذخیره می‌نشست ولی پس از جدایی آنری از آرسنال در فصل بازی‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۷ فن پرسی مهاجم اول تیم شد و گل‌های به یادماندنی را به ثمر رساند.

در بازی‌های مقدماتی ۲۰۰۸ اروپا فن پرسی تاثیر خوبی در بازی‌های مقابل لوگزامبورگ و بلاروس داشت و با دو گل خود سبب شد تیم ملی هلند سه بر هیچ بازی را ببرد. فن پرسی این روند را در بازی‌های بعدی هم ادامه داد و گل‌های بیشتری به ثمر رساند.

۱۵ اوت ۲۰۱۲، باشگاه آرسنال اعلام کرد که بر سر انتقال فن پرسی با منچستر یونایتد به توافق رسیده و فقط توافقات شخصی فن پرسی و منچستر یونایتد باقی مانده‌است. در ۱۷ اوت ۲۰۱۲، فن پرسی  با مبلغ ۲۲٫۵ میلیون پوند به علاوه ۱٫۵ میلیون پوند که در صورت قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ برتر یا لیگ قهرمانان اروپا در چهار سال آینده به آرسنال پرداخت خواهد شد، رسماً به منچستر یونایتد پیوست. فن پرسی  با منچستر یونایتد قرارداد ۴ ساله (تا ژوئن ۲۰۱۶) امضا کرد.

فن پرسی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی حضور داشت و توانست به همراه هم تیمی هایش و با ارائه بازیهای خوب به فینال جام جهانی راه پیدا کند ولی به سد محکمی همچون اسپانیا بخورد کردند و تن به شکست دادند.
 

پوستر تیم ملی هلند:

سایت ورزش 11 - پوستر تیم ملی فوتبال هلند در جام جهانی 2014 برزیل

http://www.mahsashop.com/mot/ad.gif http://up.vbiran.ir/uploads/42136140387259534335_MorvaHost-468.gif
تاریخ : دو شنبه 16 تير 1393
بازدید : 331
نویسنده : ALISA


آشنایی کلی با کشور بوسنی و هرزگوین

کشوری است در جنوب شرقی اروپا. پایتخت آن سارایوو است. جنگ جهانی اول از پایتخت بوسنی و هرزگووین (سارایوو) و با ترور آرشی‌دوک فرانتس فردیناند ولیعهد اتریش آغاز شد.

پس از پایان جنگ جهانی دوم و ایجاد جمهوری سوسیالیستی یوگسلاوی، بوسنی با نام جمهوری سوسیالیستی بوسنی و هرزگوین یکی از جمهوری‌های یوگسلاوی سوسیالیستی بود. پس از فروپاشی یوگسلاوی، جمهوری بوسنی و هرزگوین، در پی همه‌پرسی استقلالی که انجام‌ گرفت در سال ۱۹۹۲، اعلام موجودیت کرد. این اتفاق، آغازگر جنگ‌های بوسنی بود. همه‌پرسی استقلال، توسط صرب‌های بوسنی تحریم شده بود و با مشارکت ۶۷٪ مردم، ۹۸٪ رأی‌دهندگان به استقلال بوسنی و هرزگوین رأی دادند.

صربهای بوسنی، که از جانب صربستان و مونته‌نگروی همسایه حمایت می‌شدند، جمهوری صرب بوسنی را تشکیل داده و به قصد تجزیه جمهوری در طول خطوط قومیتی و پیوند دادن نواحی صرب‌نشین برای تشکیل «صربستان بزرگ»، به مقاومت مسلحانه پرداختند. همچنین کرواتهای بوسنی با حمایت کرواسی، جمهوری کروات بوسنی و هرزگوین را تشکیل دادند.

در مارس ۱۹۹۴، در پی موافقت‌نامه واشینگتن، جمهوری کروات بوسنی و هرزگوین و جمهوری بوسنی و هرزگوین با هم ادغام شده و فدراسیون بوسنی و هرزگوین را ایجاد کردند. بر طبق این موافقت‌نامه، بوسنیایی‌ها و کروات‌ها تعداد دسته‌های رزمنده را در بوسنی و هرزگوین از سه به دو تقلیل دادند.

در ۲۱ نوامبر ۱۹۹۵ گروه‌های درگیر جنگ، موافقت‌نامهٔ صلح دیتون را امضا کردند که جنگ سه ساله داخلی بین قومیتی را متوقف کرد (توافقنامه نهایی در ۱۴ دسامبر ۱۹۹۵ در پاریس امضا شد).

توافق صلح دیتون مرزهای بین‌المللی بوسنی و هرزگوین را ابقا کرد و یک دولت مشترک چند قومیتی دموکراتیک ایجاد کرد که با در دست داشتن هدایت سیاست خارجی، روابط دیپلماتیک و امور مالی تقویت می‌شد.

همچنین لایه دومی از حکومت، تشکیل شد. از دو بخش تقریباً مساوی از لحاظ اندازه، درنظر گرفته شد: فدراسیون بوسنیایی/کروات بوسنی و هرزگوین و جمهوری صربی بوسنی تحت رهبری صرب‌ها (RS). دولت‌های فدراسیون و RS با امکان نظارت بر اکثر فعالیت‌های دولت تقویت شدند. همچنین دفتر نمایندگان بلندپایه (OHR) برای نظارت بر اجرای جنبه‌های مدنی موافقتنامه تأسیس شد.

در سال ۱۹۹۵-۱۹۹۶، یک نیروی ۶۰٫۰۰۰ نفری حافظ صلح به رهبری ناتو (IFOR) برای اعمالِ نظارت بر اجرای جنبه‌های نظامی موافقتنامه در بوسنی خدمت می‌کردند. سپس نیروی حافظ صلح ناتو با یک نیروی کوچکتر ایجاد پایداری به رهبری ناتو (SFOR) جایگزین شد که مأموریت آن ممانعت از تجدید دشمنی‌ها بود. در دسامبر ۲۰۰۴ نیروهای حافظ صلح اتحادیه اروپا (EUFOR) جایگزین نیروی ایجاد پایداری ناتو شد؛ مأموریت آنها حفظ صلح و پایداری در سرتاسر کشور بود.

 

تیم ملی فوتبال بوسنی و هرزگوین نماینده کشور بوسنی و هرزگوین در مسابقات بین‌المللی و اروپایی است که زیر نظر فدراسیون فوتبال بوسنی و هرزگوین فعالیت می‌کند.

اولین بازی رسمی این تیم در ۳۰ نوامبر ۱۹۹۵ میلادی در برابر تیم ملی فوتبال آلبانی برگزار شده است.

تیم ملی بوسنی تاکنون در هیچ یک از مسابقات جام جهانی فوتبال و جام ملت‌های اروپا حضور نداشته و بهترین رتبه این تیم در رده‌بندی فیفا رتبه ۱۹ در جهان و ۱۴ در اروپا بوده است.

 

نحوه صعود به جام جهانی 2014 برزیل

بوسنی و هرزگوین در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در گروه هفتم و در کنار یونان، اسلوواکی، لیتوانی، لتونی و لیختن‌اشتاین قرار داشت. مهم‌ترین رقیب بوسنی برای صعود از این گروه تیم ملی یونان بود. بوسنیایی‌ها با کسب یک برد و یک تساوی از دو بازی مقابل یونان 3 امتیاز از این تیم پیش افتادند و با وجود باخت خانگی مقابل اسلوواکی، با 25 امتیاز از 10 بازی، به‌خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به یونان در صدر جدول گروه قرار گرفتند و بطور مستقیم جواز حضور در برزیل 2014 را کسب کردند. بوسنی تاکنون به‌عنوان کشوری مستقل در جام‌های جهانی حضور نداشته، و در برزیل برای اولین بار در این مسابقات شرکت می‌کند.

 

معرفی سرمربی و بازیکنان تیم

سرمربی: سافت سوسیچ (Safet Sušić)

سایت ورزش 11 - سافت سوسيچ

به‌عنوان بازیکن در اواخر دهه ۱۹۷۰ و سراسر دهه ۱۹۸۰ یکی از برجسته‌ترین ستاره‌های تیم ملی یوگسلاوی سابق بود. سوسیچ که در پست‌های هافبک هجومی و مهاجم دوم بازی می‌کرد، در ۵۴ بازی ملی ۲۱ گل برای یوگسلاوی سابق زد. او در جام‌های جهانی ۱۹۸۲ و ۱۹۹۰ با پیراهن یوگسلاوی به میدان رفت. سوسیچ در سال ۱۹۸۲ به پاری سن‌ژرمن فرانسه پیوست و ۹ سال در این تیم ماند و به یکی از مهره‌های کلیدی تیم تبدیل شد. سوسیچ در پاریس بیش از هر چیز به‌خاطر پاس‌های گل پرشمارش و حضور مستمر در همه بازی‌ها معروف بود. او تقریبا در همه بازی‌های تیمش در میدان حاضر بود و هیچگاه محروم یا بطور جدی مصدوم نشد.

سوسیچ مجموعا ۳۴۳ بازی برای پاری سن‌ژرمن انجام داد. بسیاری از هواداران پاری سن‌ژرمن او را بهترین بازیکن تاریخ این باشگاه می‌دانند. سوسیچ در فصل ۸۳-۱۹۸۲ جایزه بهترین بازیکن خارجی لیگ فرانسه را هم کسب کرد. سوسیچ در سال ۱۹۹۲ کفش‌هایش را آویخت.

 

دروازه‌بان

آسمیر بگوویچ

این دروازه‌بان 26 ساله پیراهن شماره یک بوسنی را به تن می‌کند. اکنون در استوک سیتی انگلیس توپ می‌زند و کمی طول می‌کشد تا شناخته شده و راهی تیم بزرگ‌تری شود. رکوردها و آمار وی در لیگ انگلیس موجب جلب توجه بسیاری از رسانه‌های اروپایی شده و دفع توپ‌های وی بهتر از هر دروازه‌بانی در این لیگ و برخی لیگ‌های اروپایی است. او ممکن است جایی در ترکیب تیم فصل نداشته باشد اما بدون شک در میان بهترین‌ها قرار می‌گیرد.

سایت ورزش 11 - آسمير بگوويچ

 

مدافعان
یک بار دیگر باید گفت اگر فوتبال را خوب می‌شناسید بدون شک متوجه خواهید شد که بوسنی و هرزگوین چگونه با موفقیت دیدارهای مقدماتی جام جهانی را پشت سر گذاشته‌ است. امیر اسپاهیچ، کاپیتان این تیم در بایر لورکوزن آلمان توپ می‌زند. بوسنی با عملکرد فوق العاده خط دفاعی‌اش در 10 دیدار تنها 6 گل خورد. اسپاهیچ پس از آنکه سال‌ها در لیگ قهرمانان اروپا در قلب خط دفاع تیمش درخشید تجربه‌های زیادی اندوخته است.

تمامی این حرف‌ها را می‌توان در مورد منصور موژا که در ترکیب فرایبورگ است نیز گفته شود اما در هر حال آینده خط دفاعی تیم ملی بوسنی و هرزگوین در دستان سائد کولاسیناچ قرار دارد که در شالکه بازی می‌کند. او قدرتمند است، سرعت زیادی دارد و در تکل‌زنی مهارت ویژه‌ای دارد.

سایت ورزش 11 - امير اسپاهيچ

سناد لولیچ دیگر نامی است که به چشم می‌آید. او که در لاتزیو ایتالیا بازی می‌کند توانایی حضور در خط میانی و حتی دفاع چپ را دارد. این انعطاف پذیری در تورنمنت‌هایی چون جام جهانی کاربرد زیادی دارد زیرا بازی‌ تیم‌ها در فاصله‌های نزدیکی برگزار می‌شوند.

 

هافبک‌ها
میرالم پیانیچ، هافبک رم، نامی است که این روزها بر سر زبان تمامی هواداران رمی است. این بازیکن 24 ساله خیلی زود و ساده خود را در این تیم جا انداخت. می‌توانید این را از هواداران میلان بپرسید زیرا او با پشت سر گذاشتن تمامی مدافعان این تیم توپ را وارد دروازه تیمشان کرد. اکنون هواداران بوسنی امیدوارند پیانیچ به همان اندازه‌ای که در سری A درخشید برای تیم آنها نیز در جام جهانی بدرخشد. او در کالچو 6 گل زده و 6 پاس گل هم داده است. پیانیچ یکی از بازیکنان جوانی است که بدون شک باید بازی‌های او را در برزیل به تماشا نشست.

سایت ورزش 11 - میرالم پیانیچ

زمانی که بوسنی می‌خواهد ضربه ایستگاهی بزند به هیچ وجه در این زمینه کمبود بازیکن ندارد. سجاد سلیهوویچ،‌ هافبک هوفن‌هایم هر زمانی که بخواهد می‌تواند خط میانی تیمش را ببندد. او ظرافت خاصی در فوتبالش دارد و می‌توان از او به عنوان یک اسلحه ارزشمند نام برد. او در این فصل 11 گل برای تیمش وارد دروازه حریفان کرده که اکثر آنها از روی نقطه پنالتی یا ضربه‌های ایستگاهی بوده است. شاید در جام جهانی پیانیچ و سلیهوویچ برای زدن ضربه‌های پنالتی مجبور شوند از هم سبقت بگیرند!

 

مهاجمان
وقتی به تیم ملی فوتبال بوسنی و هرزگوین فکر می‌کنید نخستین نامی که به ذهن شما می‌رسد ادین ژکو است. نباید کسی را به خاطر این مورد سرزنش قرار دارد زیرا این مهاجم بلند قامت به تیم‌های ولفسبورگ و منچسترسیتی کمک زیادی کرد تا در لیگ‌های آلمان و انگلیس عنوان قهرمانی را کسب کنند.

سایت ورزش 11 - ادین ژکو

او اخیرا در رقابت‌های راهیابی به جام جهانی 2014 در منطقه اروپا موفق شد 10 گل در 10 مسابقه بزند و به تیمش کمک کند تا برای نخستین بار به یک تورنمنت معتبر راه یابد. در تیم بوسنی و هرزگوین اما ادین ژکو تنها بازیکنی نیست که بتوان به او متکی بود. وداد ایبیشویچ که در اشتوتگارت آلمان بازی می‌کند نیز می‌تواند درخشش زیادی داشته باشد. مهاجم بلند قامت بوسنی در 65 دیدار برای تیم باشگاهی‌اش 33 گل زده که میانگین یک گل در هر دو دیدار را برای او به ثبت رسانده است. 20 گل در 51 دیدار ملی هم در کارنامه او دیده می‌شود. زوج ژکو و ایبیشویچ در مجموع دیدارهای مقدماتی جام جهانی 18 بار دروازه حریفان را فرو ریخته که می‌تواند حریفان این تیم را به وحشت بیندازد.

انتظار از بوسنی

تیم ملی بوسنی و هرزگوین رویای حضور در مرحله دوم جام جهانی 2014 برزیل را در سر می‌پروراند. آنها با تیم‌های آرژانتین، ایران و نیجریه در گروه F قرار گرفته‌اند. آرژانتین که شانس نخست صدرنشینی در این گروه است و رقابت‌ اصلی برای رسیدن به مرحله دوم بین تیم‌های بوسنی و نیجریه است. بدون شک ایران نمی‌تواند برای آنها دردسر ایجاد کند.

 

پوستر تیم ملی بوسنی و هرزگوین:

سایت ورزش 11 - پوستر تیم ملی فوتبال بوسنی و هرزگوین در جام جهانی 2014 برزیل

http://www.mahsashop.com/mot/ad.gif http://up.vbiran.ir/uploads/42136140387259534335_MorvaHost-468.gif
تاریخ : دو شنبه 16 تير 1393
بازدید : 197
نویسنده : ALISA

                                       

آشنایی کلی با کشور نیجریه

نیجریه یا به‌طور رسمی جمهوری فدرال نیجریه کشوری است در غرب آفریقا. پایتخت آن آبوجا و بزرگ‌ترین شهر آن لاگوس است. جمعیت این کشور ۱۷۰ میلیون نفر و زبان رسمی آن انگلیسی است.

واحد پول این کشور نایرا است و نیمی از مردم آن که در شمال کشور زندگی می‌کنند مسلمان و نیمی دیگر در جنوب، مسیحی هستند. نیجریه از نظر منابع نفتی دهمین کشور و در میان صادرکنندگان نفت هشتمین کشور است.

نیجریه در سال ۱۹۶۰ از بریتانیا مستقل شد و نام این کشور از نام رودخانه نیجر گرفته شده‌است. نیجریه پرجمعیت‌ترین کشور در آفریقا و هفتمین کشور پرجمعیت جهان است. این کشور هم‌چنین پرجمعیت‌ترین کشور جهان با اکثریت سیاه‌پوست است.

از سال ۲۰۰۲ در شمال این کشور درگیری نظامی میان اسلام‌گرایانِ گروه بوکو حرام با نیروهای دولتی جریان داشته‌است؛ گروه مسلّح بوکو حرام خواستار تعطیلی تمامی مدارس نوین و تحمیل قوانین شریعت بر تمامی ۳۶ ایالت نیجریه است.

پیشینهٔ تاریخی نیجریه به دست‌کم ۹ هزار سال پیش از میلاد بازمی‌گردد و ناحیهٔ بنیو و رودخانه کراس در نیجریه خاستگاه قوم بانتو دانسته شده که مهاجران آن در هزاره‌های نخست و دوم پیش از میلاد از این ناحیه حرکت کرده و در بیشتر مناطق آفریقای مرکزی و جنوبی سکونت گزیدند.

 

حضور در جام جهانی و افتخارات:

تیم ملی فوتبال نیجریه که با لقب "سوپر ایگلز" به معنای عقاب‌های ابر عقاب‌ها شناخته می‌شود برای پنجمین بار در جام جهانی شرکت می‌کند. آنها به جز جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان در همه ادوار جام جهانی در ۲۰ سال اخیر شرکت‌ کرده‌اند و با ۳ بار قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا چهارمین تیم پرافتخار این رقابت‌ها به حساب می‌آیند. نیجریه همچنین قهرمان فعلی جام ملت‌های آفریقا است که سال گذشته در رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها نیز شرکت کرد اما نتوانست از مرحله گروهی بالاتر برود، آنها یک بار دیگر نیز در جام کنفدراسیون‌ها شرکت‌ داشته‌اند که در بین ۶ تیم چهارم شدند.

جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا اولین حضور این تیم آفریقایی در جام جهانی به شمار می‌رفت، آنها در این دوره و همچنین دوره بعد یعنی ۱۹۹۸ فرانسه با صعود به مرحله یک هشتم نهایی بهترین عملکرد خود را در جام جهانی ثبت کرده‌اند. نکته جالب در مورد نیجریه این است که آنها پس از درخشش در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا به رده پنجم رده بندی فیفا صعود کردند که بهترین رتبه یک تیم آفریقایی در این رده بندی به حساب می‌آید. نیجریه در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا در گروهی قرار داشت که آرژانتین، بلغارستان و یونان در آن حضور داشتند و موفق شد با دو پیروزی برابر بلغارستان و یونان و همچنین شکست برابر آرژانتین به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کند، جالب اینکه در این گروه آرژانتین سوم شد و نتوانست به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. نیجریه در مرحله یک هشتم نهایی توسط ایتالیا در وقت‌های اضافه حذف شد.

سایت ورزش 11 - بازیکنان تیم ملی نیجریه

"سوپر ایگلز" در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه نیز با پیروزی برابر اسپانیا و بلغارستان و همچنین شکست برابر پاراگوئه به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کرد و جالب اینکه این بار هم باعث حذف اسپانیا شد. نیجریه در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۴ بر یک مغلوب دانمارک شد تا نتواند عملکرد بهتری نسبت به دوره قبلی داشته باشد.

نیجریه در دو دوره اخیر حضورش در جام جهانی نتوانسته است مانند دهه ۹۰ درخشان ظاهر شود و در دو جام جهانی ۲۰۰۲ کره-ژاپن و ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در صعود از مرحله گروهی ناکام بوده است به همین دلیل شاگردان استفن کشی در تیم ملی نیجریه انگیزه‌های فراوانی برای جبران ناکامی‌ها در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دارند.

نحوه صعود به جام جهانی 2014 برزیل

سبزپوشان آفریقایی در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در قاره آفریقا پس از صدرنشینی در گروهی که مالاوی، کنیا و نامبیا هم در آن حضور داشتند در مرحله پلی آف به مصاف اتیوپی رفت و در پایان با پیروزی ۴ بر یک در مجموع دو دیدار به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود کرد.

نیجریه در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با آرژانتین، ایران و بوسنی هم گروه است و در اولین دیدار خود روز ۲۶ خرداد به مصاف ایران می‌رود، دیداری که برای اولین بار در ادوار مختلف جام جهانی بین دو تیم برگزار می‌شود. دو تیم البته یک بار دیگر نیز در سال ۹۸ و زمانی که هر دو خود را برای جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه آماده می‌کردند به مصاف هم رفته‌اند. نیجریه در جام کارلسبرگ که به میزبانی هنگ‌کنگ برگزار شد موفق شد یک بر صفر ایران را شکست دهد. گل مسابقه را بازیکنی ۱۸ ساله به نام احمد گاربا به ثمر رساند که این تنها گل ملی اوست! هدایت نیجریه به عهده بورا میلوتینوویچ بود و سرمربیگری ایران را ایویچ برعهده داشت.

 

معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی

سرمربی: استفن کشی (Stephen Keshi)

سایت ورزش 11 - استفن کشی

(زاده ۲۳ ژانویه ۱۹۶۲) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل کشور نیجریه است. وی در دوران بازی‌گری در تیم‌های مختلفی عضویت داشته که مهمترین آنها تیم‌های اندرلشت و استراسبورگ بوده است. کشی در تیم‌های ملی توگو (در سه مرحله)، مالی و نیجریه نیز مربی‌گری کرده است، وی در تاریخ 24 می 2011 جانشین سامسون سیا سیا شد. و توانسته است به همراه تیم ملی نیجریه به جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ صعود کند.

 

کاپیتان: وینسنت انیما (Vincent Enyeama)

سایت ورزش 11 - وینسنت انیما

(زاده ۲۹ اوت ۱۹۸۲ - کادونا) دروازه‌بان فوتبال اهل کشور نیجریه است. وی سابقه بازی در چند تیم اسرائیلی و باشگاه فوتبال لیل را دارد، همچنین وی سابقه ۸۸ بازی ملی و حضور در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ را دارد. همچنین در جام جهانی 2014 برزیل هم به همراه تیم ملی حضور خواهد داشت.

 

دیگر بازیکنان تیم نیجریه

افه آمبروز از خط دفاعی این تیم در سلتیک در لیگ قهرمانان حضور دارد. کنت اومرو، مدافع 20ساله این تیم هم عضو چلسی است که البته برای این تیم در لیگ تاکنون بازی نکرده است.

 

در خط میانی به اسامی آشنای دیگری برخورد می‌کنیم، از جمله جان اوبی میکل، بازیکن 26ساله چلسی که از سال 2006 در این تیم بازی می‌کند و تبدیل به یکی از بازیکنان مهم آنها شده است. اوگنی اونازی هم هست؛ بازیکنی که در لاتزیو برای خود نامی دست و پا کرده است.

در کناره خط حمله ویکتور موزس حضور دارد که به صورت قرضی از چلسی به لیورپول پیوسته است. ویکتور اوبینا هم که دوران ناموفقی در اینتر داشت اکنون در لوکوموتیو مسکو حضور دارد و البته آمار گل‌زنی او خیلی خوب نیست. شولا آمئوبی 32ساله هم که از سال 2000 در نیوکاسل بازی می‌کند سرانجام در سال 2012 اولین بازی ملی‌اش را برای نیجریه انجام داد. او 5 بازی و 2 گل ملی دارد؛ یک گل به بورکینا فاسو و یک گل به ایتالیا، هر دو در دیدارهایی دوستانه.

سایت ورزش 11 - بازیکنان تیم ملی نیجریه

 

پوستر تیم ملی نیجریه:

سایت ورزش 11 - پوستر تیم ملی فوتبال نیجریه در جام جهانی 2014 برزیل

http://www.mahsashop.com/mot/ad.gif http://up.vbiran.ir/uploads/42136140387259534335_MorvaHost-468.gif
تاریخ : دو شنبه 16 تير 1393
بازدید : 238
نویسنده : ALISA
 
بازیکنان تیم ملی ایران

بازیکنان تیم ملی ایران

بعد از دو نمایش دل انگیز باخت سه بر یک برابر بوسنی چک محکمی بود. آنقدر خشک و بی رحم که نه تنها از خواب بیدارمان کرد که رویاهایمان را هم فراری داد. منتظرحماسه بودیم اما با جیب خالی. می خواستیم شیر شکار کنیم با دانه شاه دانه. اما نه. حقیقت همانی بود که دیدیدم. بازی آخر پایان ماه عسل بود. انقدر بد که می شود اسمش را ماه تلخ گذاشت. به همان تلخی که رومن پولانسکی در آن کشتی لعنتی روایتش کرد. حتی تلخ تر از پایان امانوئل سنیه، در نقش میمی فیلم ماه تلخ. فاصله ما با بوسنی شاید نتیجه سه بر یک باشد اما تیمی که توانسته بود آرژانتین را تا دقیقه نود و یک متوقف کند چگونه ناگهان سر از سرزمین واقعی فاصله ها در آورد؟

تیم ملی ایران

این تیم به اندازه آن سه تیم که در سال های 78 و 98 و 2006 به این آوردگاه فرستاده بودیم پرمهره نبود. اصلا ستاره ای در آن حد و اندازه ها نداشت. پروین و قلیچ خانی، دایی و خداداد، کیا و کریمی. انها شاه مهره های آن سه تیم پیشین بودند.اما ستاره تیم ما در این دوره تنها کارلوس کی روش بود. مردی با دستان کاملا خالی.مردان کلیدی اش نیمکت نشینان فولام و چارلتون بودند. مرد شماره یکش در دو سال اخیر روی هم رفته سه بازی رسمی را انجام نداده بود. بهترین مدافعش(پولادی) یک فصل کاملا مصدوم بود. فقط یک بازیکن از این تیم را انتخاب کنید که همسنگ ستاره های پیشین ما باشد.فقط یک بازیکن و نه بیشتر.

کارلوس کی روش

چک محکمی بود. انقدر ضرب داشت که مستقیم برگشتیم به سرزمین واقعیت ها. اما شاید اگر مسی و مازیچ آن بلا را سر ما نمی آوردند امشب لولای درهای معجزه روان تر بود و چیزی به روی مان گشوده می شد. اما نشد که بشود.بله حد و اندازه های گلر رشیدمان تقریبا همینی است که امشب دیدیم.جا گیری های بعضا بد و گل های غافلگیر کننده. آخرین باری که این جوان خوش چهره در یک بازی مهم برای پرسپولیس بازی کرد مربوط به داربی حذفی بود.می دانید نتیجه اش چه شد؟تنها باخت سه بر صفر تاریخ قرمزها در داربی در آن شب رقم خورد. قصد محاکمه حقیقی را نداریم چرا که در بازی با آرژانتین نشان داد اگر روزش باشد به سادگی تسلیم نمی شود اما امان از عدم آموزش درست.مقصر نه علیرضاست و نه کی روش.ما مکانیزم تربیت درست را در فوتبال مان نداشتیم که اگرداشتیم این بچه در دو سال اخیر تا مرز نابود شدن پیش نمی رفت.باز هم از صدقه سری کی روش و اعتمادش بود که نشان مان داد بلد نیستیم از داشته هایمان استفاده کنیم. یک حقیقی داریم که می تواند سه گل بد بخورد یک حقیقی داریم که می تواند ستاره باشد. اینکه او رو به کدام سمت برود دست ماست. دست مربی باشگاهی ما. دست سرمربی تیم ملی ما.نشان به این نشان که مورینیو و کارلتو چه با کاسیاس و اسپانیا کردند.مگر علیرضا بزرگتر از این اسطوره است؟

چک محکمی بود. اما بیدارمان کرد تا هوشیار باشیم اگر واقعا می خواهیم روزی در جام جهانی از تیمی مثل آرژانتین امتیاز بگیریم، اگر می خواهیم سرانجام در بازی سوم این تورنمنت همانند قهرمانان ببریم و از گروه صعود کنیم می بایست هزینه اش را بپردازیم.

تیم ملی ایران

عوض اینکه در طول یکسال سی میلیارد هزینه تیمداری استقلال و پرسپولیس کنیم که سرانجام چهار داربی متوالی حال فوتبال را بهم بزنند،پول را به جایش و صحیح هزینه کنیم. کی روش را حفظ کنیم و کی روش ها را به لیگ برتر بیاوریم. مثل مسیری که ژاپن رفت و در حال ادامه دادنش است. اگرچه انها هم با یک امتیاز با جام وداع کردند اما نمایش شان نشان داد با فوتبال گلخانه ای پا به برزیل نگذاشتند.البته آنچه ما داریم و کره و ژاپن از داشتنش محروم هستند ژنی است که اجازه می دهد بیش از هر تیم دیگری بدویم. فیزیکی است که مدافعانی با کلاس واقعی در اختیارمان قرار می دهد.به فیزیک عناصر دفاعی ما خوب نگاه کنید، کره و ژاپن چگونه می توانند چنین ژنی را بسازند؟

جام جهانی برای ما به پایان رسید اما این پایان می تواند آغاز یک دوره باشد. کی روش با یک تیم کاملا معمولی اما یکدست، کی روش با مجموعه ای که ستاره همسنگ ستاره های سابق ما را نداشت فقط در طول سه ماه مجموعه ای ساخت که همه را متحیر کرد.به بازی با بوسنی زیاد توجه نکنید،ما "پلن پیروزی" نداشتیم و آنچه کی روش آموزش داده بود گل نخوردن برابر نیجریه و آرژانتین بود که از شانس بدمان نابغه عصر در آخرین لحظه همه چیز را خراب کرد.شاید در محاسبه کی روش با سه مساوی قرار بود صعود کنیم. اگر بوسنی برابر نیجریه گلش را داور نمی سوازند شاید در بازی آخر ما برای همان تک امتیاز بازی می کردیم و بدستش می اوردیم.

با یک امتیاز و تنها یک گل زده بدترین عملکرد اماری را در بین همه ادوار حضورمان داشتیم اما این همه واقعیت نیست. تیم بدون ستاره که گفته می شد کیسه گل می شود تا روز آخر شانس صعود داشت.ثمره کارکرد سه ماهه کی روش را دیدیم.حالا تصور کنید این فوتبال یک برنامه واقعی سه ساله داشته باشد.تربیت بازیکنانی برای جام جهانی 2018. ساختن تیمی که سرانجام طلسم جام ملت های لعنتی را بشکند.

تیم ملی ایران

مهمترین خروجی جام بیستم برای ما این واقعیت بود که اگر در بدترین حالت ستاره نداشته باشیم(که انصافا هم نداشتیم) با برنامه و مدیریت می توانیم برابر نیجریه و ارژانتین مقاومت کنیم و این آغاز یک دوره است.مربیانی که به مدافعان ما می اموزند چگونه با بستن فضا و به کنار کشاندن توپ،کاری کنید که مسی، دی ماریا، هیگواین و دی ماریا تا دقیقه نود و یک خنثی شوند.اگر امروز به هر بهانه ای کی روش را از دست بدهیم و بدتر از آن مردی در حد، اندازه و سواد او را نیاوریم آن وقت به سر خط برگشتیم.به همان جایی که درخشان، روشن و مظلومی در آن کز کرده اند و با خنده می گویند این آرژانتین مهار شدنی نیست و ما کیسه گل می شویم! ما مربی بلند پرواز می خواهیم که شب قبل از بازی با بوسنی به بازیکنانش بگوید در حال آنالیز فرانسه هستم برای بازی یک هشتم نهایی. باور کنید مسیر تحقق رویا ازهمینجاست. با مردانی شجاع،اصولگرا و بزرگ.

http://www.mahsashop.com/mot/ad.gif http://up.vbiran.ir/uploads/42136140387259534335_MorvaHost-468.gif
تاریخ : یک شنبه 15 تير 1393
بازدید : 313
نویسنده : ALISA

ساعتی پس از آنکه بامداد شنبه (امروز) تیم‌های ملی برزیل و کلمبیا در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی به میدان رفتند، لیونل مسی برای نیمار آرزوی سلامتی و بهبودی سریع کرد.

مسی در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی از گلزن برزیلی‌ها خواست برای بازگشت سریع به مستطیل سبز تلاش کند.

وی گفت:‌ دوست و هم‌تیمی‌ عزیزم امیدوارم هرچه زودتر خوب بشوی!

کاپیتان آرژانتینی‌ها با نیمار که در بازی با کلمبیا مهره کمرش شکست، در بارسلونای اسپانیا همبازی است.

پیکارهای جام جهانی 2014 از تاریخ 23 خرداد با مصاف برزیل و کرواسی آغاز شد و تا 22 تیرماه با انجام دیدار نهایی ادامه خواهد یافت.

ویدئو لحظه ی برخورد زونیگا به نیمار برزیلی

پیام ویدئویی نیمار به هوادارانش



تجمع هواداران برزیل مقابل بیمارستان

هواداران پر تعداد تیم ملی برزیل که پس از صعود تیمشان به مرحله نیمه نهایی نمی‌دانستند از پیروزی برابر کلمبیا خوشحال باشند یا به خاطر مصدومیت نیمار نگران باشند بلافاصله به بیمارستان "فورتالزا" رفتند تا از آخرین وضعیت ستاره خود مطمئن شوند.

آنها می‌دانستند که نیمار تک ستاره و تک بازیکن خلاق تیم‌شان است. بیش از 300 هوادار بعد از پایان بازی مقابل این بیمارستان حاضر شدند تا وضعیت نیمار را بدانند و برای سلامتی ستاره سلسائو دعا کنند.

ابتدا هواداران از خود می‌پرسیدند که میزان آسیب دیدگی‌ نیمار چقدر است؟ یک نفر می‌گفت خیلی جدی نیست و یک نفر دیگر می‌گفت شاید به بازی با آلمان نرسد، اما دو، سه ساعت بعد بود که خبر نهایی آمد و اعلام شد نیمار چهار تا شش هفته‌ از میادین به دور است.

موج ناراحتی و گریه بود که بعد از این اتفاق در جمع هواداران حاضر در مقابل بیمارستان به راه افتاد. حالا شاید برزیلی‌ها با خود بگویند ای کاش اسکولاری فقط یک بازیکن خلاق با خود به جام جهانی نمی‌آورد. اکنون چه باید کرد؟ فرد را بازی بدهیم یا جو را؟ ای کاش اسکولاری، رونالدینیو، کاکا، روبینیو، لوکاس مورا و یا حداقل پاتو را دعوت می‌کرد.

رویای ششمین ستاره بر پیراهن برزیل با مصدومیت نیمار کاملا به خطر افتاده است. هواداران این تیم آرزو می‌کردند که ای کاش در بازی نیمه نهایی نیمار را در اختیار داشتند. شاید روی کاغذ چیزی برای برزیل تمام نشده باشد، اما غیبت نیمار ضربه روحی شدیدی به میزبان خواهد زد.
 

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری یورواسپرتس نوشت:ˈخوان زونیگاˈ بازیکن تیم ملی کلمبیا که در بازی تیم کشورش با تیم ملی برزیل، ستاره برزیل را مصدوم کرد، با انتشار بیانیه ای از نیمار عذر خواهی کرد.

زونیگا همچنین از مصدومیت شدید نیمار ابراز تاسف کرده و خطاب به هواداران برزیل نیز پیغامی داده است.

زونیگا درپیغام خود به هواداران برزیل گفته که تیم ملی کلمبیا از بازی های آینده تیم برزیل در رقابت های جام جهانی حمایت می کند.

http://www.mahsashop.com/mot/ad.gif http://up.vbiran.ir/uploads/42136140387259534335_MorvaHost-468.gif
به سایت من خوش آمدید

نظرتون در مورد سایت چیه ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بهترین فوتبالیستان ایران و جهان و آدرس varzesh118.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 94
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

Alternative content



\


RSS

Powered By
loxblog.Com